1e brevet gehaald / Los Angeles weekend trip - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu 1e brevet gehaald / Los Angeles weekend trip - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

1e brevet gehaald / Los Angeles weekend trip

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

10 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mesa

Dag vrienden: zo, alweer een maand om!!
Maar, ik heb wel een goede reden om te schrijven nu, want: afgelopen vrijdag heb ik mijn eerste brevet gehaald!
Dit is het zogenaamde Private Pilot License (PPL). Dat betekent dat ik nu bevoegd ben om, welliswaar voor prive-doeleinden, met een ‘sportvliegtuigje’ te vliegen, bij dag (dus met zicht).

Het examen ging niet heel daverend, maar ook niet slecht. Gewoon “normaal” zullen we maar zeggen. En daarmee heb ik onze KLS Training Manager laten zien dat ik ‘fatsoenlijk’ genoeg kan vliegen, en weet waar ik mee bezig ben, want ik kreeg een score “Standard” (Dit is ‘ruim voldoende’). Hij had alleen een algemene opmerking, dat alles nog een beetje gepolijst moet worden, en dus niet commentaar op een enkel onderdeel.

Na het examen ging ik naar huis (natuurlijk met goede zin!) om vervolgens met enige haast mijn spullen te pakken, en een auto te huren: Voor een weekendje Los Angeles!!!
Mijn klasgenootje Laura en ik hadden allebei 3 dagen vrij. Zij vliegt namelijk ook met meneer Wilson, en wij houden deze instructeur beiden voor het vervolg traject. Bovendien, vanaf nu heb ik nog maar 1 dag per week vrij, en dus ben ik niet meer in de gelegenheid om echt een ‘tripje’ te maken.

Dus zodoende zaten we ’s middags in de auto, op weg naar Los Angeles. Dit is zo’n 6,5 uur rijden. En onderweg nog even stoppen om te tanken en te eten natuurlijk. We kwamen vrijdag avond laat (tegen half elf) aan in downtown LA, en na een aantal stops hadden we een motel gevonden om te overnachten. Daarbij werden we nog geholpen door een motor agent die mij aanhield, en heel behulpzaam was toen hij merkte dat wij ‘onbekend’ waren (hij legde ons uit in welk deel van de stad we zeker niet moesten zijn, en hielp mij te keren, op een weg waar keren verboden was...).
Zaterdag ochtend zijn we eerst naar Beverly Hills gereden, de rijke woonwijk van de Hollywood-sterren. Leuk om daar rond te rijden, erg mooie straten en zeker ook erg mooie (en grote) huizen! Maar, de huizen waar de ECHTE grote beroemdheden wonen zie je natuurlijk niet, omdat er meters hoge heggen, en poorten voor staan. Laura had het adres van Jennifer Aniston opgezocht, en daar zijn we dan ook eventjes langs gereden. Van haar huis was vanaf de straat helemaal niks te zien. Maar toch wel leuk, haha!
Daarna reden we het centrum in, en hebben we gekeken op Rodeo Drive, de meest bekende (en dure) winkelstraat van onze filmsterren. En natuurlijk, toen we dat gedaan hadden, gingen we op zoek naar het “Hollywood-sign”. Grappig om dat ook eens in het echt te zien. Inmiddels was het al ver in de na-middag, en we besloten om even een terrasje te pakken op Hollywood Boulevard, waar we dan ook gelijk de ‘walk of fame’ konden bekijken. Vervolgens reden we via Sunset Boulevard helemaal naar Santa Monica: en dus naar de westkust van California. Hier hebben we over de Santa Monica Pier gelopen, heel even het strand bekeken, en reden daarna door naar Venice Beach. Helaas kwamen we daar pas erg laat aan, en blijkbaar is Venice niet een buurt waar je ’s avonds wil rondhangen... Wederom met hulp van een politie agent (ons Arizona kenteken sprong blijkbaar in het oog) besloten we om terug te rijden richting LA en daar wederom een motel te zoeken. Dit lukte uiteindelijk, nota bene op Hollywood Boulevard! Wel een half uurtje lopen van het ‘bekende’ gedeelte.

Goed, zondag hebben we nog heel even over de walk of fame gelopen, en heel lekker ontbeten bij een leuk tentje. Daarna reden we naar de Warner Bros studios. Deze naam is bekend van talloze films en televisie series die zij hebben geproduceerd. Wij hadden een tour geboekt, en onze gids leidde ons (in een groep van ca. 10 mensen) in een golfkarretje rond over het terrein. Er staan wel 30 studio’s op het terrein, een eigen elektriciteits centrale, politiedienst, brandweer, benzinepomp en een aantal “eigen” vestigingen van Starbucks coffee! Er werken dan ook tienduizend mensen. Hoogtepunten waren de filmset van de serie Friends, welliswaar verplaatst omdat er geen opnamen meer gemaakt worden, en de filmset van mijn favoriete serie the Big Bang Theory, in de studio waar over een week weer nieuwe opnames van gemaakt zullen worden!!

Na onze tour van zondag was het al in de namiddag, en we besloten om terug naar Phoenix te rijden, zodat we daar ’s avonds nog wat op tijd aan zouden komen. Dan hadden we de maandag nog om te leren voor onze eerste IFR vlucht van dinsdag. Zo gezegd, zo gedaan!

En dan, inderdaad, vandaag, onze eerste IFR vlucht. Dit betekent zeg maar vliegen zonder naar buiten te kijken, dus op instrumenten. Hier zal ik nu een programma van volgen, om uiteindelijk mijn Commercial Pilot License (CPL) te halen. Dat is het commerciele brevet, waarmee ik dus beroepsmatig zou kunnen vliegen. Voorlopig nog wel met kleine, eenmotorige vliegtuigjes. Vandaag was een introductie, en het viel tegen om weer in een ‘nieuw’ vliegtuig type te vliegen, ik vlieg vanaf nu op de Piper Arrow. Omdat alles net wat anders is, doe je natuurlijk veel dingen verkeerd: uit automatisme of onvolledige kennis.

Wel, om die reden ga ik nu dan ook weer vlug aan de studie, morgen mag ik weer om half zes melden bij de instructeur!! Dit keer voor onze allereerste sessie in de simulator, waarin we allerlei procedures gaan oefenen.

Stuur eens een mailtje hoe het met jullie gaat, of wat jullie bezig houdt, geniet van de zomer in Nederland (ik hoop echt op mooi weer voor jullie!), oh en voor mijn vrienden van de zweefvliegclub: een super leuk zomerkamp gewenst in Duitsland.
En tot de volgende keer dan maar weer!!

Michael.

P.S. ik heb niet zoveel foto's als normaal, omdat mijn camera een paar weken geleden verzopen is (blijkbaar zat deze in de zak van mijn zwembroek...). Maar, afgelopen weekend heb ik gauw een nieuwe gekocht, dus daar heb ik foto's van!

  • 10 Juli 2012 - 20:38

    Peter En José:

    Boeruh valt wel op in LA.

    Good luck met het halen van je CPL.

  • 10 Juli 2012 - 21:07

    Oma:

    wat was het langgeleden dat we iets van je hoorden maar je hebt de volgende stapweer gehaald proficiat je tijd daar schiet alweer op en het weer hier valt maar tegen heel veel groetjes oma

  • 10 Juli 2012 - 21:12

    Marianne:

    Hoi Michael

    Gefeliciteerd met je brevet! Leuk te lezen dat het goed gaat.Ik heb je e- mail adres nier meer.
    Hier gaat het goed.Tom jr is voor 4 weken weer thuis.Gezellig hem weer een tijdje thuis te hebben.
    wij zijn naar Florida geweest dus ook een stukje Amerika gezien.
    Het beste met je Groetjes ook namens Tom

  • 11 Juli 2012 - 06:42

    Bernard:

    Hé wat goed, van harte! Jij daar de zomer in het weer en na het halen van de PPL ook in je hoofd. Geniet ervan.

  • 11 Juli 2012 - 06:56

    Yvonne:

    Michael,

    gefeliciteerd met het behalen van je PPL!
    Wat een gaaf weekend heb jij gehad zeg!

    Liefs van je zusje

  • 11 Juli 2012 - 07:48

    Mariette En Theo:

    Hoi Michael, allereerst PROFICIAT!!!!! Op naar de volgende!
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt en een heel mooi weekend gehad zo te zien, wauw.
    Hier is het bewolkt en rond 18-20 graden en warmer wordt het voorlopig niet. W-J is
    zowaar over en heeft erg zijn best gedaan de laatst weken, mede dankzij T.v.Wely denken wij, W-J zegt zelf dat dat natuurlijk niet zo is :-) Binnenkort gaan we naar het zonnige Z-Fr.
    Heel veel succes met de volgende stap, zet um op!

  • 11 Juli 2012 - 12:33

    Frans En Ria:

    Ha die Michael,van harte gefeliciteerd,prachtig om in LA te zijn geweest,wat een ervaringen,nog heel veel succes met alles en groeten uit een koud!!!!! en nat!!!!! Nederland,CIAO!! !!!!

  • 11 Juli 2012 - 12:56

    Willian,manon En De :

    hee machael,
    van harte gefeliciteerd met je eerst brevet.
    groetjes vanuit het mooie zonnige zuid frankrijk.

  • 12 Juli 2012 - 19:13

    Gerard En Marja:

    Hoi Michael,
    Van harte gefeliciteerd met het behalen van je ppl.
    We hebben nog niet eerder op je verhalen gereageerd maar vinden het leuk om te lezen hoe het je vergaat.
    Leuk dat je tussendoor ook nog tijd hebt om leuke dingen te zien in Amerika. Zoals een weekendje Los Angeles, helemaal geweldig toch! Nog heel veel succes daar...en tot het volgende verhaaltje.
    Ook groetjes van onze kinderen.

  • 14 Juli 2012 - 08:25

    John (volleybal):

    Bedankt voor je leuke beschrijving en foto's van je opleiding. Succes verder en de groeten uit een koud en nat Nederland

  • 17 Juli 2012 - 08:38

    Jeanne En Rien,:

    Hoi Mike van harte met het halen van je CPL het begin is gemaakt. Maar dat wisten we al na je telefoontje .Ik mail hiet vanuit Traben -Trarbach met regen,wind en bewolkt dus geen vliegweer,maar we hebben net afgesproken dat we weer wijn gaan proeven met z'n alle.We missen je wel man maar volgend jaar ben je er misschien weer bij.
    Mike heel veel succes met je verdere opleiding heel veel groeten en een knuffel van die mensen uit Rooi.

  • 29 Juli 2012 - 18:48

    HARRIE EN MARIET STRIJBOS:

    GEFELICITEERD MET HET HALEN VAN JE CPL.
    OP NAAR HET VOLGENDE, GROETJES VAN HARRIE EN MARIET

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 93810

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: