kort berichtje, monsoenseizoen - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu kort berichtje, monsoenseizoen - Reisverslag uit Mesa, Verenigde Staten van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

kort berichtje, monsoenseizoen

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 Juli 2012 | Verenigde Staten, Mesa

Hallo!

Vaak hoor ik dat mijn berichten te lang zijn, maar tegelijkertijd dat ik niet vaak genoeg schrijf. Dus, hier weer een berichtje: ik zal proberen om wat vaker te schrijven, en wat korter.

Sinds een week is het weerpatroon in Arizona niet meer elke dag blauwe lucht en 40+ graden. We zien hier tegenwoordig bewolking, en zelfs hele indrukwekkende bewolking. Onweersbuien vormen zich boven de diverse bergketens, en worden vervolgens de 'vallei' ingewaaid waar Phoenix in ligt. 2 dagen geleden hadden we voor het eerst een hele avond bliksem, hoewel ik zelf lag te slapen toen, omdat ik om 3 uur 's ochtends weer op moest voor een vroege dienst. Foto zit bijgevoegd. Gisteren heb ik gevlogen tussen een aantal 'thunderstorms' en in de regen, met bliksem her en der in de verte. Erg indrukwekkend om eens mee te maken! En zowel gistermiddag als vandaag kregen we een enorme stortbui te verduren. Wij vinden het wel opwindend, want dat is weer eens wat anders dan het weer dat we hier elke dag al (hetzelfde) hadden. Ook de temperaturen zijn wat draaglijker ("maar" 36 graden) hoewel de luchtvochtigheid wel erg hoog is.

Nou goed, dat waren mijn afgelopen paar dagen, volgende week weer een berichtje! Bedankt voor alle reacties.

Groetjes! Michael.

• 15 Juli 2012 - 08:15

Pauline:

Leuk om al je berichten te lezen. Ik hoop je over niet al te lange tijd weer eens te zien.

• 15 Juli 2012 - 08:25

Leonie En Gerard:

heel apart zo'n weersverandering. Je hoort er wel vaker van maar om dat dan zo van jou te zien.
    geweldig toch!
    groetjes

• 15 Juli 2012 - 08:46

Nikki:

Haha, geweldig! Het is te zien dat jij daar wel mee overweg kan, zo'n zwembad in je achtertuin ;-) x

• 15 Juli 2012 - 10:55

Marianne Sam:

Lekker zwembad!!

• 15 Juli 2012 - 19:12

Ruud & Aad:

Hallo Michael,
    Ja ook daar is niet altijd zonnig met strak blauwe luchten. En zoals je al schreef is het een toevoeging aan de vliegervaringen die op doet, je zult straks ook niet constant door wolkeloze gebieden vliegen. En wat het zwembad betreft is het iets groter dan bij je ouders en dan ook nog met een leuke bar er in, jammer dat het vanzelf weer leeg loopt. :)
    Groetjes,
    Ruud & Aad

• 19 Juli 2012 - 12:50

Oma :

ben een weekje naar tilburg geweest vandaar een late reactie maar je hebt nu een ander weer meegemaakt weer eens wat anders hier is het weer nog steeds slecht michael tot volgende keer groetjes oma