eindelijk weer backpacken! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu eindelijk weer backpacken! - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

eindelijk weer backpacken!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

13 April 2011 | Australië, Wollongong

Hallo!

Hier een korte update, om jullie te vertellen dat ik weer ga reizen. Dit omdat ik nu een nieuwe backpack heb, mijn werk bij Subway heb opgezegd, een doos vol souvenirs bij Biz mag achterlaten en vooral omdat ik nog precies een maand de tijd heb om heel Australie te verkennen! Het wordt dus een lastige taak. Om eerlijk te zijn zat ik er een beetje tegenop te hikken, want aan de ene kant heb ik het erg naar mijn zin bij Biz, ik ken hier nu zo veel mensen, er zijn zoveel dingen te doen (met deze mensen), zoveel feestjes, zoveel gezellige avondjes... Jullie kennen mij allemaal goed genoeg om te weten dat ik daar altijd wel voor te porren ben. Aan de andere kant: Australie is zo groot als Europa. Ik heb hier geen auto, dat is te duur. Waar moet ik heen? Wat moet ik allemaal zien? Waar moet ik beginnen?
Zojuist heb ik de knoop doorgehakt: Morgen vlieg ik naar Cairns. Ook heb ik al een hostel geboekt voor drie nachten, zodat ik niet de halve nacht naar onderdak hoef te zoeken, zoals in Sydney. Ja, ik leer van mijn fouten.
Cairns ligt in Queensland, aan de Great Barrier Reef. In mijn achterhoofd zit al vier weken lang een stemmetje, dat me vertelt dat ik mijn duikbrevet maar eens moet gaan halen. Als dit haalbaar is, qua tijd en geld (het wordt krap), lijkt de Great Barrier Reef mij daarvoor de perfecte lokatie!
Een reis optie welke ik vanuit Cairns zeker na wil streven is het verplaatsten (transferen) van een huurauto. Als alle huurders bijvoorbeeld van Brisbane naar Cairns rijden, moet iemand die auto's ook weer terug brengen... Je moet (op twee websites die ik gevonden heb) wel toevallig tegen een goede 'transfer' aan lopen, natuurlijk vanuit de stad waar je je bevindt, en op de datum dat je daar bent: want de aanbiedingen verschijnen vaak pas een dag vantevoren op internet. Maar, als je dan een 'transfer' hebt gevonden waarbij alle factoren kloppen: dan rijd je een paar dagen in een huurauto rond voor $1,- per dag. Benzine is vaak deels inbegrepen. Deze optie wil ik uit gaan proberen omdat ik dan ook wat van Australie buiten de steden zie, anders dan per vliegtuig. Bovendien is het veel goedkoper dan overal naartoe vliegen. Hopelijk vind ik een tripje naar Brisbane of Darwin, van daaruit ga ik dan naar Melbourne voor de Great Ocean Road, en daarna wil ik nog erg graag naar Ayers Rock en Perth... hopelijk lukt mij dit allemaal in de korte tijd die ik heb.
Ik ben er in ieder geval klaar voor!

Over ruim een maand ben ik weer thuis. Een rare gedachte, en veel werk voor de boeg want er moet nog een en ander geregeld worden voor mijn opleiding. Maar ik kijk er stiekem ook wel naar uit: want 'thuis' is het zweefvliegseizoen inmiddels in volle gang! Misschien kan ik nog een paar mooie vluchtjes maken voordat ik me in de studie tot verkeersvlieger stort.
Er is overigens afgelopen zaterdag bij mijn vliegclub een boom geplant ter nagedachtenis aan onze geliefde vriend Mark Maton, welke precies een jaar ervoor, op 9 april, overleed. Op de betreffende zaterdagavond (althans, Australische tijd) was ik in een kroeg in Wollongong, waar ik Mark op mijn eigen wijze -tevens Marks wijze- heb herdacht: met een biertje en een glimlach.

Ik zal een paar foto's toevoegen, ze stralen echter meer Australische 'cultuur' uit dan Australisch landschap: Het weekend na Melbourne hadden de jongens waarbij ik woon namelijk een "funk-party" in 'ons' huis. afgelopen weekend was er een "british-music" party bij een andere vriend van ons thuis. De foto's maken het wel duidelijk denk ik.

Groetjes uit Australie!

Michael.

-------------------------------------
Hi there!

This short message is meant to update you on my travel plans here in Australia. Since I will already leave back home in a month from now, it is about time that i will go on a little exploration! I just booked a ticket -and a hostel- for Cairns, hopefully i can find a good opportunity to get my SCUBA-diving license at the Great Barrier Reef: that would be so great! After Cairns i am really not sure where i will go, but amongst the options are Darwin or Brisbane by transfercar (one dollar a day, for car hire companies), from where i will fly to Melbourne to drive the Great Ocean Road with my Melbournian friends. Later i would (at least) like to see Perth and Ayers rock too.

I added some pictures, of the two parties that dominated the good times of the last two weekends: the Funk-party at Biz' place, and the British-music party at a friends' place!

Cheers!

Mike.

  • 13 April 2011 - 03:01

    Rens:

    Haha, 'korte' update.... Heel veel plezier en geniet van je laatste maand daar! Hier staat het bier alvast koud:)

  • 13 April 2011 - 05:46

    Bernard Hanstede:

    We hebben nu een heel goed voorjaar. Als dit doorzet hoef jij weinig te wennen aan het Nederlandse weer. Fijne tijd nog.

  • 13 April 2011 - 06:01

    Rien En Jeanne:

    Ha die Mike,fijn weer wat van je te horen en kei mooi van je plannen.We vinden het wel heel erg leuk dat je er bent over ongeveer een maand,maar we hopen dat je nog veel geniet en mag zien van dat mooi Australie.We hebben inderdaad een boom geplant voor Mark met uitkijk op de kantine en het vliegveld was een mooi gebeuren.We hebben gisteren (dinsdag)een nieuwe tap op de club,dus weer een lekker plisje als je thuis bent.Jonge nog heel veel plezier en tot heel vlug.Heel veel groeten en liefs uit zonnig Rooi.

  • 13 April 2011 - 06:32

    Fleur:

    Tja, dat was een moeilijke keuze, maar geen onaangename, denk ik. Kijk uit voor slangen en andere gevaren. Maar vooral (once again): have all fun! Geniet nog maar even groots van je laatste paar weekjes, want het vliegt voorbij. Net als jijzelf trouwens, binnenkort! ;P Hugs

  • 13 April 2011 - 08:26

    Mariette:

    He Michael, ik lees dat je nog heeeel veeeeel wilt zien, doe je best!
    Je weet dat je geen exotische dieren mee mag nemen, dus ook geen baby boa constr. :-)
    Heel veel plezier in deze laatste maand!!!

  • 13 April 2011 - 10:19

    Jos En Liesbeth:

    Nog héél véél te doen deze maand lezen we. Maar je hoeft voorlopig geen afscheid van je avonturen te nemen, hier in NL wacht het volgende avontuur op je. Nog heel veel plezier!!

  • 13 April 2011 - 11:48

    Nikki:

    Nou ik moet zeggen dat punk kostuum (met bijpassende oogschaduw, zag ik dat nou correct?!) misstaat je niet haha ;-)

    Geen wonder dat je die feestjes en gezelligheid gaat missen!!

    Maar ik weet zeker dat Australie naast cultuur ook over veel natuur beschikt, waarin jij je ook helemaal thuis voelt! Dus heel veel plezier, en succes met het behalen van je duikbrevet!! :D

    -x-

  • 13 April 2011 - 15:51

    Frans En Ria:

    Heel veel plezier de laatste weken!!!!maar dat lukt jou wel,aan de foto's te zien,sorry laatste keer neiet gereageerd,te druk!!!heel veel groeten uit een zonnig Oss,geniet ervan ,Frans en Ria, CIAO!!!!!!!

  • 13 April 2011 - 18:17

    Oma :

    wat hadden we lang niets van je gehoord maar het gaat nog steeds goed probeer nog maar veel te zien wand de tijd vliegt nu groetjes oma

  • 14 April 2011 - 20:34

    Pe & Jo:

    Het lijkt mij maar niets duiken, met een gasfles op je rug en plastieke pijpen dicht geplakt.
    geniet er maar van het is nu zo half mei.
    groetjes

  • 14 April 2011 - 21:47

    Wendy:

    Duiken is echt mooi en zeker de moeite waard om je brevet te halen. Have FUN maar dat is aan jou wel toevertrouwd. XW

  • 17 April 2011 - 18:41

    Petra Verheul:

    Hoi Michael.
    Van Theo en Mariette hoorden we gisteren over je reis. Natuurlijk fffff lezen. Jij hebt wat meegemaakt!!!!!!!
    Maar keimooi man dat je dit doet.
    Een prachtlaatstemaand!!!!!!!!
    En dan naar de pilotenopleiding. Geweldig!!!!!!!!
    (onze jongste dochter is 7 maanden in Chili)

  • 25 April 2011 - 17:17

    Dolf En Riky:

    Hoi Michael Zo op de Foto,s te zien kun je daar ook lekker feesten,jammer dat jij daar een hekel aan heb.Maar geniet er de laaste tijd maar lekker van want de tijd gaat snel.Nog heelveel reisplezier en een goede reis verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Nieuw Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2011

het einde in zicht

27 April 2011

Cairns, Darwin, Alice Springs

13 April 2011

eindelijk weer backpacken!

30 Maart 2011

weekendje Melbourne

23 Maart 2011

Ozzie (Australie)
Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 93830

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: