Ozzie (Australie) - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu Ozzie (Australie) - Reisverslag uit Wollongong, Australië van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

Ozzie (Australie)

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

23 Maart 2011 | Australië, Wollongong

Beste lezers!

Dank u wederom, voor de reacties en felicitaties. Ja: ik heb een super goede verjaardag gehad in Australie, waar ik reeds drie weken heb doorgebracht.
Ik landde in Sydney, na een fantastische vlucht met gezellige mensen om me heen (een indische rijke oude vrouw, en een goedgebekte, spontane Kiwi zakenman). Op het vliegveld ontmoette ik twee Oostenrijkse meisjes, en besloot met hen samen een bus te nemen naar Sydney centrum, om aldaar een bed te boeken voor de nacht, in het hostel waar de meiden reeds een bed hadden geboekt via internet. Wat blijkt: in de weekeinden is alles volgeboekt in Sydney... Ik maakte me dus op voor een nachtje in het park op een bankje, maar precies op het moment dat ik het hostel wilde verlaten kregen ze telefonisch een annulering binnen, en ik kon dus het laatste bed bemannen. Ha! Mijn eerste geluk in Ozzie (Australie). Met de meiden dronk ik een paar biertjes, en de volgende dag bezochten we een markt. Daarna gingen de meiden door naar Melbourne, en ik nam een trein richting Wollongong, waar mijn vriend Chris (bijnaam Biz) in de buurt woont. Ik heb Biz twee jaar geleden leren kennen in Utrecht, toen hij voor een half jaartje in Nederland studeerde. Hij liet mij toen beloven hem een keertje op te zoeken, en voila, hier ben ik!

Wollongong ligt ongeveer 2 uur zuid van Sydney, en, zoals de meeste steden en dorpen hier, pal aan de oostkust. Vanaf Sydney is het een lange sliert van 'suburbs' (kleine dorpjes) tot en met Wollongong. Allemaal liggen ze pal aan de oceaan, met aan de westzijde enorme kliffen.
Biz woont niet in 'the Gong' zelf, maar in Wombarra, een aantal suburbs noord van Wollongong (dus wel in de 'gemeente'). Verwarrend verhaal... Enfin, ik arriveerde in Wombarra en toen ik zijn huis had gevonden was er niemand thuis... Dit was ook het moment dat ik uitvond dat Vodafone Australie een erg slecht bedrijf is, met nauwelijks ontvangst buiten de grote stad... Naja, dan maar even op het strand kijken: het strand ligt namelijk 200 meter van Biz' huis... En raad eens wie ik onderweg tegen kwam, terugkerend van een duik in de oceaan. Juist.

Sinds mijn tweede dag in Oz woon ik nu al bij Biz, we hebben een provisorisch bed gemaakt van een paar oude dekens, een klein opblaasbaar matje en een 'beanbag' Half onder een plant en half onder zijn bureau, maar ik slaap er prima.
Overdag gaat Biz naar de universiteit van Wollongong, waar hij een baantje heeft als gevolg van zijn studie aldaar. Toen ik er net een paar dagen was, besloot hij te gaan promoveren, en daarvoor zal hij in augustus naar Siberie gaan om broeikasgassen te meten. Terwijl hij zich met deze zaken bezig houdt, zat ik tijdens de eerste week in de bibliotheek van de uni achter een computer, waar ik vooral veel e-mails uitgewisseld heb met mijn reisverzekering, en het voorgaande verhaal "terug op de rails" heb getypt. Daarna heb ik een CV opgesteld in het Engels, en ben Wollongong in gegaan om een baantje te zoeken. Met succes overigens, want na een aantal dagen CV's uitdelen ging ik een broodjeszaak binnen om te lunchen (de Subway) en vroeg daar, meer voor de grap eigenlijk, of zij niet een baantje voor me hadden. De manager vroeg me hoe oud ik was: "Dit weekend 25 meneer". Toen vroeg hij waar ik vandaan kom. "Uit Nederland meneer". Blijkbaar vond hij mij interessant genoeg om even een babbeltje te maken, en 's avonds om tien uur belde hij me op: je begint morgen.
Ik heb nu al een week gewerkt bij Subway, en doe eigenlijk van alles door elkaar: Broodjes beleggen, kassa, schoonmaken en zelfs de winkel afsluiten. Peter, de baas, heeft twee Subway winkels, eentje in de hoofdstraat, en eentje midden in het winkelcentrum. Ik ben de vliegende hollander die van de ene zaak naar de andere rent als het daar even wat drukker is. Hij is een beetje onvoorspelbaar, niet erg consistent en heeft vaak een instabiel, explosief humeur. Maar ach, het is maar voor een paar weekjes, en de collega's zijn stuk voor stuk super leuk!

In de avonden neemt Biz mij mee naar zijn vrienden, welke ook allemaal mijn vrienden zijn geworden. Het zijn allemaal mensen waar ik het erg goed mee kan vinden, waarschijnlijk omdat ik zo goed met Biz overweg kan. Er zijn al talloze feestjes en dinners geweest waar ik ook werd ontvangen als EEN van de groep, wat me erg goed doet. Ja, Oz bevalt me wel!
De weekenden zijn helemaal feest: het eerste weekend zijn we naar "soundwave" geweest, een festival in Sydney, waar een aantal bekende artiesten optraden. Het volgende weekend gingen we vissen en snorkelen in een nationaal park: Murramarang. Vooral het snorkelen was erg indrukwekkend: met tropische vissen overal om je heen. Toen ik nog maar net in het water was, zat ik al midden in een school Australische zalmen!
Afgelopen weekend was het St Patricks' day, wat hier in Australie een groot feest is (hoewel het een Ierse aangelegenheid is), en op zaterdag, mijn verjaardag, ging Biz scuba-duiken met wat vrienden, en ik ging mee om te snorkelen. Het regende erg hard, overigens de hele afgelopen week regende het erg hard. Hier in de buurt hebben overstromingen en landverschuivingen plaatsgevonden, en er is iemand verdronken. Maar behalve enorm veel regen heb ik daar weinig van mee gekregen. 's Avonds gingen we naar een feest van zijn oud-huisgenoten waar we de nodige biertjes dronken. Dus ik had toch wel een goede verjaardag!
Deze week is het voor mij vooral werken werken werken. Hoewel: morgen, donderdag, vlieg ik naar Melbourne om een andere vriend uit Utrecht op te zoeken, voor een lang weekend.
Verhalen en foto's komen medio volgende week!

Dan nu nog wat ander nieuws: ik heb bericht gehad van de KLM vliegschool, en mag 27 juni aan mijn opleiding beginnen! Dat betekent dat ik een maandje eerder terug zal keren naar Nederland, om een enorme lening, uniform en dergelijke zaken te regelen. Maar dat vind ik niet erg: dit is mijn droom, en hierop wil ik goed voorbereid zijn!

Bedankt voor al jullie reacties, en groetjes uit Wollongong!

Michael.

  • 23 Maart 2011 - 06:55

    Rien En Jeanne:

    Hallo Mike,ook Australie is weer mooi voor je.Leuk baantje en een vriend die je overal mee naar toe neemt.Jonge geniet er nog van want als je een maand eerder terug komt is het zo voorbij.Heel veel groetjes en liefs van uit Rooi.

  • 23 Maart 2011 - 06:58

    Fleur:

    Proficiat man dat je eerder naar de KLM mag! Je hebt er vast al veel zin in :) Werk ze nog eventjes, en geniet van de gezellige mensen en het prachtige land!

  • 23 Maart 2011 - 07:39

    Renske:

    Thanks voor de update. Wat fijn om te horen dat je mensen hebt gevonden om lekker mee te borrelen. En ook bijzonder dat jij en Biz het nu al weer drie weken met elkaar uithouden :P.
    Keep enjoying life there!!
    Knuffel

  • 23 Maart 2011 - 09:17

    Mariette:

    He Michael,
    Allemaal goeie berichten en verhalen.
    Na n geweldige reis al eerder aan je opleiding te kunnen beginnen, wauw.
    Geniet, geniet!!!!!!

  • 23 Maart 2011 - 10:19

    Sjoerd:

    goed bezig mike en echt geweldig om te horen dat je eindelijk de vliegschool binnen bent! Jij komt er wel

  • 23 Maart 2011 - 10:28

    Rens:

    Mooie verhalen weer. Ben blij dat je weer 100% kunt genieten man. Heb je al definitief een nieuwe terugreisdatum? Geniet ervan, dadelijk is het ineens eerder voorbij dan je denkt!

    11-3 rules!

  • 23 Maart 2011 - 13:53

    Thijs:

    Woow klinkt allemaal weer helemaal super!!
    Weer een baan en weer zoveel mensen die je overal mee naar toe nemen.
    Jij zorgt er wel voor dat je veel ziet! Ben echt jaloers op je!
    Geniet er nog maar goed van als je weer terug bent maak ik je in met bowlen.

  • 23 Maart 2011 - 18:58

    Frans En Ria:

    Ha, die Michael,prachtig verslag weer, en broodjes maken kun je wel daar weten wij ales van!!!!!!!,geniet ervan en tot de volgende mail,groeten Ria en Frans ,CIAO!!!!!!!

  • 27 Maart 2011 - 21:05

    Oma :

    ik zie dat het ook in Australie goed met je gaat leuk dat je 27 junie mag be ginnen met je opleiding nog veel plez ier oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wollongong

Nieuw Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2011

het einde in zicht

27 April 2011

Cairns, Darwin, Alice Springs

13 April 2011

eindelijk weer backpacken!

30 Maart 2011

weekendje Melbourne

23 Maart 2011

Ozzie (Australie)
Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 93826

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: