Alles in orde / Everything set - Reisverslag uit Oss, Nederland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu Alles in orde / Everything set - Reisverslag uit Oss, Nederland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

Alles in orde / Everything set

Door: Michael Z

Blijf op de hoogte en volg Michael

09 November 2010 | Nederland, Oss

Hoi!

Met nog 45 uur te gaan voordat 'mijn' vliegtuig vertrekt, is eindelijk alles helemaal geregeld. Naja, ik moet mijn kleren nog inpakken, maar dat ben ik gewend een uurtje voor vertrek te doen, dus dat komt nog...
Wat belangrijker is: Het visum van Niew Zeeland bleek wel goedgekeurd te zijn, maar ik had er geen e-mail van gekregen. Dit ontdekte ik afgelopen zondag. Niks aan de hand dus, zou je zeggen. Toen ik gisteren echter al mijn reisdocumenten ging scannen, kopiëren, downloaden en uitprinten (ik neem bijna een hectare regenwoud aan papieren mee), bleek dat er een verkeerde geboortedatum op het visum stond!
Daarom heb ik gisteravond nog met de immigratiedienst van NZ gebeld (daar was het ochtend, ze waren net open), en vandaag stond er keurig een nieuw e-visa voor mij klaar, met juiste geboortedatum. Wederom zonder mij even te mailen dat het gelukt is natuurlijk...
Tegen mijn principes in (ik houd nooit zo van opgeschoten jeugd met oordopjes in hun oren) heb ik vandaag een MP3 speler gekocht, zodat ik tijdens mijn 40 urige reis, en tijdens lange uurtjes in NZ/Aus,wat muziek van eigen bodem kan luisteren. Ik heb alle 4 Gigabyte volgestouwd met een erg breed scala aan NL muziek: van Band Zonder Banaan en Anouk tot Caro Emerald en Guus Meeuwis (ik durf Jan Smit niet te noemen uit angst om lezers te verliezen).
Ook heb ik voor een half jaar contactlenzen gehaald (ja mensen, ik ben afhankelijk van kunst-ogen...).

Dus alles is geregeld, morgen wat kleren in mijn tas, en dan gaat het grote "alleen om de wereld" avontuur beginnen!

Daarom komt het volgende berichtje dat je van mij krijgt hoogstwaarschijnlijk uit Nieuw Zeeland.

Bedankt voor alle leuke e-mailtjes, berichtjes en smsjes tot nu toe!

Groetjes en HOUDOE!

Michael

-------------------------------------

Hi there!

Although I've still got 45 hours to go before departure from Schiphol airport, I'm taking this moment to write you a final message from the Netherlands.
My NZ working holiday visa is OK now, it was waiting for me at the govt immigration website all this time, they just didn't notify me by email... Then, Yesterday I discovered that my date of birth was stated incorrectly on this e-visa... So I gave the immigration officer in NZ a call yesterday night (those time zones came in pretty useful now). Today a brand new e-visa, with correct date of birth was already waiting for me at the immigration website when I woke up! (Of course without notifying me by email again haha).
So now everything is actually set to go: I even bought an MP3 player today (wow, i'm so modern!) Four gigabytes of genuin Dutch music are going with me. The repertoire covers everything between hard rock and country style music.

The next message I'll be writing you probably comes from New Zealand.

So cheers for now, and I'll keep you updated!

Mike.


  • 09 November 2010 - 17:27

    Lyndaa!!:

    Heey Michael!!
    Heel veel plezier, suc6 & alles wat op je padje komt!! & We zullen je missen hoor op de maandagavonden...!! Maar goed Maak er iets van!!
    Groetjes Liefss Lyndaa

  • 09 November 2010 - 20:39

    Pauline:

    Hey Michael,

    Heel veel plezier down under. Jammer dat ik je al zo lang niet gezien heb en dat het er ook een tijdje niet van gaat komen, maar dat komt volgend jaar wel weer...

    Liefs,
    Pauline

  • 09 November 2010 - 20:53

    Sanne:

    Goed om te lezen dat nu alles geregeld is!

  • 10 November 2010 - 09:14

    Toon Van De Vrande:

    Hoi Michael,

    Goeie reis en heel veel succes voor de komende tijd!
    Ik ben benieuwd naar je ervaringen tijdens dit grote avontuur..!

    Carpe diem,
    Toon

  • 11 November 2010 - 23:12

    Bronsvoortjes:

    Ha moatje!!
    De familie is ondertussen weer compleet op de kruisstraat! Flinke jetlag, maar komt goed. Ik heb oe net misgelopen op het vliegveld!! (inclusief m'n Mexicaanse sombrero en de pils!)
    Is het nog gelukt met de family van Rooyen? M'n visum voor de U.S. is nog niet rond.. Maargoed, ik stuur binnenkort even de info!!
    Succes jonge en een mooie tied doar!!
    Adios, tu amigo, Bram + mis padres

    p.s. Ut kneuze mot volop aon de gang zien doar ;)

  • 12 November 2010 - 10:01

    Jan Roza:

    Welkom 'DownUnder'.
    Ik hoop dat je een geweldige tijd hebt daar (ben eigenlijk wel jaloers op je).

    Groeten,
    Jan

  • 13 November 2010 - 10:27

    Rien En Jeanne:

    Ha Mike,we hebben donderdagochtend nog een aantal keren gebeld,maar geen gehoor wilde je nog een super fijne reis wensen en een goede aankomst in NZ.Goed van je dat je de tijd weet,volgens Danielle een goede keus.Mikie heel veel plezier en we horen wel weer van je.Groetjes, kus,en knuffel Rien en Jeanne houdoe uit Rooi.

  • 13 November 2010 - 12:45

    Dolf En Riky:

    Hallo Michael

    Wij wensen jouw een fijne en goede reis.en een fijn verblijf aldaar.
    Pas wel op voor de kangero,s wat die dingen springen zo raar.
    Verders veel plezier,

    Groetjes

    Dolf en Riky

  • 13 November 2010 - 20:05

    Oma Zoontjens :

    ik hoop dat je een goede reis gehad hebt groetjes oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oss

Nieuw Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2011

het einde in zicht

27 April 2011

Cairns, Darwin, Alice Springs

13 April 2011

eindelijk weer backpacken!

30 Maart 2011

weekendje Melbourne

23 Maart 2011

Ozzie (Australie)
Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 93828

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: