ik ben er! - I'm here! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu ik ben er! - I'm here! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

ik ben er! - I'm here!

Door: Michael Z

Blijf op de hoogte en volg Michael

14 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo! Hier mijn eerste berichtje uit Nieuw Zeeland. Allereerst hartelijk bedankt voor alle leuke reacties/smsjes/telefoontjes. Sorry dat ik niet alles heb kunnen beantwoorden!!
Gisteren ben ik hier om 15:15 uur aangekomen (13 nov),voor jullie was dat vrijdag nacht om 03:15 denk ik. ik heb nu al geen idee meer van de Nederlandse tijd, en dat moet ook, des te beter kan ik slapen. De reis verliep niet helemaal vlekkeloos, maar ik heb er daarom wel extra van genoten. Na een zware laatste nacht in Utrecht begaf ik me naar Schiphol. Mijn vliegtuig had al meteen vertraging, omdat het de-icing systeem van de motoren kapot was. Gelukkig konden we toch vertrekken, na 2 uur in de kist te hebben gezeten (een Boeing 777-300ER). Wat wel een mooie verrassing was, is dat ik een gratis hotel- overnachting kreeg in Dubai. Kadootje van Emirates. Inclusief een visum voor Dubai, want het hotel was ongeveer 10 minuten vanaf het vliegveld gelegen. Ik had een luxe 2 persoons kamer, en heb ongeveer 2,5 uur geslapen. Daarna op naar Chirstchurch, met tussenstops in Bankok en Sydney. Toen ik aankwam in Christchurch was er een probleem met mijn visum, dus ik moest met een immigratie-officier mee om het in zijn computer uit te zoeken. Haha ik leek net zo'n crimineel haha, meegenomen door de douane en immigratiedienst... Maar na een kwartier wachten was het geregeld, en mocht ik aansluiten in de rij voor bagagecontrole. Je mag NIKS eetbaars NZ in nemen, natuurlijke producten moeten aangegeven worden, en alles waar zand aan zit moet gereinigd worden. Maar over een klein beetje zand onder mijn schoenen deden ze niet moeilijk, dus ook daar was ik met een half uurtje doorheen. Tanja kwam me ophalen, een kennis van mij uit Zurich, die nu in Christcurch studeert. Ik voelde me toen nog niet eens zo heel moe. En dat was maar goed ook, want we gingen meteen aan het bier (aankomst in stijl dus). Na mijn spullen bij haar thuis afgegooid te hebben gingen we Christchurch even bekijken. Er was een paardenrace geweest, dus letterlijk alle mannen waren op chique, inclusief stropdas (en ik in een t-shirtje). Wat minder erg was: alle vrouwen in cocktail jurkjes. Door het feit dat ze al heel erg dronken waren maakten de meeste echter een ver van charmante indruk. Qua kleding en drankgebruik was het al met al een hele Britse aangelegenheid. Maar goed, NZ hoort bij de common wealth of England, en ik heb niet geklaagd. Daarbij kwam dat Nieuw Zeeland de rugby wedstrijd, die daar op groot scherm werd uitgezondn, won met 2 punten in de laatste minuut of zo... Groot feest dus. Een kleine aardbeving om kwart over 2 mocht de pret niet drukken. Toen we om half 5 thuis kwamen was ik wel heeeel moe, en ben in mijn slaapzak gekropen. Eventjes 6 uurtjes ECHT slapen, in plaats van dat halve gedoezel in vliegtuigen.
Dat was mijn eerste middag/avond in NZ.
Foto's komen later!!
Groetjes!!! Michael.
-----------------------------------
Dear friends! Yesterday afternoon I arrived in Christchurch, NZ. After some delay in the first flight already, an unexpected free hotel voucher+ 24hrs visa for Dubai (where I slept 2,5 hrs) and some trouble with my visa on arrival in NZ I finally met Tanja, who came to pick me up (gratitude!!!) The first thing we did of course was drinking a beer. Then in the evening/night we visited the centre of Christchurch, where the rugby game against Australia was won by NZ. Ergo: huge party!! When we came back I was really destroyed, due to both traveling for 40 hrs and alcohol... But: my first night in NZ is therefore one to never forget!
Keep you updated soon again!
Cheers, Mike.

  • 14 November 2010 - 08:12

    Yvonne:

    Hee broertje!!

    Luxe zeg, een hotel in Dubai! Fijn dat je toch wel een goede reis hebt gehad!

    Geniet ervan! Dan ga ik voor de allerlaatste dag zwoegen voor school...

    Liefs van Yvonne

  • 14 November 2010 - 09:34

    Frans En Ria:

    gelukkig goed aangekomen,veel plezier groeten uit een zeer nat oss!!!!

  • 14 November 2010 - 10:07

    Guido:

    Leuk te lezen kerel! Geniet van je verblijf! :)

  • 14 November 2010 - 11:22

    Fleur:

    Already enjoying it, I see... Geweldig! Have a great time. Nou Mike, ik hou je af en toe op de hoogte als er hier spannend nieuws is: )
    Vanmiddag naar de musical Octopussy met mamma, ben benieuwd haha...

    Cheers, F.

  • 14 November 2010 - 11:24

    Sanne:

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent, en meteen een welkom ontvangst in stijl ;). Geniet van je tijd daar!

  • 14 November 2010 - 11:51

    Jootje En Pe:

    hey Mikey

    Gelukkig ben je goed aangekomen. Fijn te lezen dat je visum nu ook echt ok is. Geniet van je verblijf daar. Je accu is aangekomen.

  • 14 November 2010 - 14:09

    Bram:

    Ey Mate,
    Mooi om te lezen, zeker in stijl binnengekomen daar!! Dat rugby ga je nog vaak tegenkomen ;)
    Nog wat gehoord van de van Rooyen family?
    Cheers

  • 14 November 2010 - 14:41

    Yvette:

    Coooooool!!! Je bent er al!? Geniet!!! En iets meer slaap doet wonderen, I can tell you! ;-) Big hugh x

  • 14 November 2010 - 18:56

    Rien En Jeanne:

    Ha die Michael,fijn dat je een goede reis hebt gehad.En nu genieten van alles kerel.Groetjes,liefs en tot de volgende keer.Rien en Jeanne.

  • 14 November 2010 - 19:08

    Lyndaa & Jeffry:

    Heey Kerel!!
    Fijn zeg dat alles tog goed goed gekomen is!! En wel relaxt zeg een hotel in Dubai! Nou nog heel erg veel plezier & We zullen morgen aan je denken haha als we bij jullie oma zijn!! Nou ben al benieuwd naar het volgende verhaal haha! Groetjes uit Berghem

  • 15 November 2010 - 08:06

    Martijn Snijders:

    Hey Micheal,

    Als je nog lang in Christchurch bent, proberen om naar de bierbrouwerij van Speights te gaan, dit is het Bier van NZ.
    Ben benieuwd naar je foto's en geniet van de trip.

    Gr Martijn

  • 15 November 2010 - 08:53

    Nikki:

    :)Goed om te horen dat je bent aangekomen en het leuk hebt!en een luxe hotelovernachting is altijd goed natuurlijk ;)

    Knuffel, mij

  • 15 November 2010 - 17:19

    Nuland:

    Hé Micheal, ik las je e mail en wil je nog een super fijne tijd toewensen. Sinds die glasvezel kabel in Nuland hebbe wij nu ok internet Jongeh :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2011

het einde in zicht

27 April 2011

Cairns, Darwin, Alice Springs

13 April 2011

eindelijk weer backpacken!

30 Maart 2011

weekendje Melbourne

23 Maart 2011

Ozzie (Australie)
Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 93829

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: