op naar invercargill / down to invercargill - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu op naar invercargill / down to invercargill - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

op naar invercargill / down to invercargill

Door: Michael Z

Blijf op de hoogte en volg Michael

18 November 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hallo!
Wauw, dankjewel voor alle reacties weer. Hier een laatste update uit Christchurch, waar ik nog steeds bij Tanja en haar huisgenoten logeer (echt super gastvrij!!). Na hier een paar dagen geweest te zijn kan ik uitermate tevreden zeggen dat ik ECHT geen jetlag heb. Ik word s'ochtends wakker, en s'avonds rond 22 uur word ik weer moe. Totaal geen problemen gehad met slapen. Wel heb ik nog een lichte verkoudheid, waarschijnlijk door de airco in het hotel in Dubai, waar het letterlijk 5 graden was toen ik mijn kamer binnen kwam.
Zo dadelijk ga ik hier de heuves nog bekijken, en vanavond organiseert huisgenoot alex een BBQ, daarvoor blijf ik nog. Morgen ochtend vertrek ik richting het zuiden, op zoek naar die boer waar ik dus ga werken. De afgelopen dagen heb ik wat SMSjes met hem uitgewisseld, ik verblijf daar blijkbaar in het huis van zijn manager.
Hoe ga ik dan richting zuid? Met mijn eigen auto natuurlijk! Dinsdag heb ik haar gekocht op de backpackers car market: een 1994 2L 4wd Subaru Legacy station wagon. Het was een koopje, volgens de eigenaar van de car market, Richard, en de huisgenoten hier zijn het daar mee eens. Hoewel het van de buitenkant lijkt alsof het een leswagen voor blinden is geweest, technisch is de auto helemaal in orde. Naja, op een gaatje in de uitlaat na... die hoop ik op de boerderij dicht te kunnen lassen. Als ik eind februari richting Australie ga, is het hier zomer, en kan ik de auto hoogstwaarschijnlijk weer heel makkelijk doorverkopen aan de volgende backpacker.
Links rijden went heel snel, hoewel je enorm op moet letten voor routinematige handelingen: alles gaat hier immers de andere kant op. En niet alleen in het verkeer: toen ik zonder nadenken de rechter roltrap nam in het winkelcentrum brak ik bijna mijn nek, omdat deze niet omhoog ging, maar naar beneden kwam...
Verder heb ik de afgelopen dagen wat rondgehangen in Christchurch, ben ik naar het NZ Air Force Museum geweest, waar ik een prive rondleiding kreeg van een erg vriendelijke RAF veteraan, en ik ben naar de kust geweest: South New Brighton beach.
Dit strand deed me een beetje denken aan Scheveningen, omdat het er grofweg hetzelfde uit zag: zee, strand, duinen. Er zijn echter belangrijke verschillen. De zee is prachtig turquoise van kleur. De duinen staan vol met vrolijke grote bloemen en planten (en palmstruiken), hoofdzakelijk in paars, geel, wit en roze. En dan het strand... Er liggen wat minder schelpen dan in Scheveningen, maar ze zijn wel heel groot. In de verte prachtige groene heuvels, en rotsen aan de zee. Maar wat me vooral opviel is: ik heb tijdens mijn 5 km lange strandwandeling NIKS zien liggen uit de categorie blikjes flesjes dopjes peuken aanstekers plastic of rubber. Goed dan: EEN blikje. Waarschijnlijk aangespoeld...
Bovenstaande waarnemingen deden me voor het eerst ECHT beseffen dat ik heel ver van huis ben.
Echter, ik voel me bijzonder thuis hier. De kiwi's zijn echt heel vriendelijk.

Dat was het voor nu, ik zal de eerste foto's even proberen te plaatsen, en dan ga ik de heuvels in met mijn auto.

Groetjes!! Michael.
-------------------------------------

Hi there!
After staying here for a few days with Tanja and her lovelz flatmates, it is safe to say that i don't have any jetlag at all. At night i sleep, in the morning i wake up, and at 22 hrs i get tired. Pretty comfortable! I do still have bit of a cold, probably because of my hotel room in Dubai, which was air conditioned to 5 degrees C when i arrived... Any way, i will stay one more night in Christchurch, flatmate Alex is organising a BBQ tonight. Tomorrow i am planning to drive off towards the South, where i will work for this farmer.
How will i go there? By car! Since 2 days, i am the proud owner of a '94 2L 4wd Subaru Legacy. Although she looks like she was owned by a blind guy before, mechanically she's OK (well, the radio is not working, and while we were trying to fix it, there was some electrical smoke, so i gave up on that one).
The last few days i have been hanging around in Christchurch, went to the NZ air force museum, and walked down South New Brigton beach. It is a tremendously beautiful scenery, with nicely coloured flowers in the dunes, and green hills and rocks at the horizon.
So i will drive down the West coast tomorrow. Now i am going to drive around in the hills here, find some nice viewpoints.

Cheers for now!!
Mike.

  • 17 November 2010 - 23:06

    Bram:

    Yes, de eerste!!
    Klinkt mooi man, doe de groeten aan Marcel + family! Ik weet zeker dat het goed komt daar!
    Cheers, Bram + fam.

    P.S. Met un bietje geluk kunde nog wa kneuze doar!

  • 18 November 2010 - 06:56

    Thijs:

    Heey!!
    Ben blij dat het allemaal bevalt. Ziet er allemaal heel gezellig en mooi uit!
    Hoogstwaarschijnlijk komt dat aangespoelde blikje uit Nederland (milieuvervuilers!)
    Groetjes vanuit het prachtige Brabant!

  • 18 November 2010 - 07:17

    Kan Je Alvast Wennen:

    Hallo Michael,
    Leuk te vernemen dat je het zo naar je zin hebt en wat natuurlijk ook meetelt is dat de bevolking ook vriendelijk is. Want al is een land nog zo mooi de bevolking maakt daar ook deel vanuit. Ja, wat die Subaru betreft het is alvast wennen want je zult straks bij de KLS ook blind moeten vliegen, dus het zal wel een goed voorteken zijn. Weet je al wat je bij de boer voor werk gaat doen? Of wordt het klussen. Nog heel veel plezier en een voorspoedige rit naar het zuiden toegewenst.
    Greotjes,
    Ruud en Aad

  • 18 November 2010 - 07:19

    Ruud En Aad:

    Sorry voor de fout met de naam van het vorige bericht, ben net wakker en had de bril niet op :).

  • 18 November 2010 - 08:24

    Frans En Ria:

    fijn dat het allemaal goed gaat,gave auto,prachtige foto,s groeten Frans en Ria uit Oss

  • 18 November 2010 - 09:15

    Jootje En Pe:

    hey Mikey

    Fijn om gisteravond even geskypt te hebben. Het leek net of je in Utrecht was. Door de mooie foto's beseffen we je toch dat je aan de andere kant vd wereld zit.
    We wensen je een fijne tijd daar en heel veel veilige kilometers.

  • 18 November 2010 - 11:58

    Mare:

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! Had ook niet anders verwacht :) Leuk om al wat foto's te zien!

    Geniet ervan en veel succes met werken alvast!
    Liefs, Mare

  • 18 November 2010 - 12:04

    Renske:

    Super leuk om die foto's ook te zien.
    Die auto van jou is nog eens wat anders dan de fiat 500 he? haha...
    Leuk om te lezen dat het goed gaat daar en dat je je thuis voelt.
    Keep me posted!

  • 18 November 2010 - 12:39

    Rien En Jeanne:

    Ha Mike, leuk dat je zo opgewekt schrijft,en dat je het erg naar je zin hebt.Mooi die auto van je,en er is plaats genoeg in.Michael de foto"s zijn mooi en we wachten op de volgende. Goede reis naar de boer en werk ze.Groetjes en let goed op je zelf.Liefs Rien en Jeanne.

  • 18 November 2010 - 12:43

    Rens:

    Des 'n schôôn waoge jè, die heej niks geleeje.
    is van 'n auw meens gewist, heeter nôôt meej gereeje.
    Heej bekaant niks op 't tellerke staon en is de gròzzie nôôt nie ötgegaon.
    Ötgehoonden ötlaot, schèèfremme rondom.
    Dès 'n goei waoge jè, wè ik jou brom.

    Ziet er allemaal prachtig uit op de foto's man. Mis alleen de mustache holder in je wagen;)

    Succes met werken!

  • 18 November 2010 - 13:10

    Yvette:

    Please be carefull in the car, you're not on the road in je uppie... Heb mega veel verhalen gehoord van aussie's en kiwi's die met drank op rijden en van heeeeel ongelukken (ook een aantal van vrienden die daar dus gezeten hebben, zelfs eentje die 4 mnd. in het ziekenhuis moest blijven). Voor de rest, enjoy ;-)

  • 18 November 2010 - 13:13

    Gijsje:

    hee beetje laat maar beter dan nooit ;)
    fijn om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt en het ziet er egt fantasties uit op de foto's.

    nou dan zeg ik maar houwdoe weet je zkkr da je je thuis voelt!! haha

  • 18 November 2010 - 17:14

    Nikki:

    Haha een leswagen voor blinden :D die werden mooi afgezet dan (sorry woordgrapje). En nee aan die foto's te zien zeer zeker niet scheveningen! Kijk een beetje uit met die roltrappen? Voordat ik in het nieuws hoor kiwi geplet, door boer?

    Ik kijk uit naar nieuwe foto's en verhalen, je schrijfstijl is zeker amusant!

    -x- uit NL


  • 19 November 2010 - 12:45

    Fleur:

    Als ik het goed heb gezien, ben je op weg naar Invercargill al zo ongeveer langs de voor jou dichtstbijzijnde zweefvliegclub gereden: Gliding South (Five Rivers), ten zuiden van Lake Wakatipu...?!
    Dus ben je in het weekend vrij dan kun je daar mooi gaan vliegen, haha:)
    Fly right!

  • 20 November 2010 - 20:10

    Sanne:

    Zijn net terug uit Parijs, was relaxed, leuk om weer een verhaal van je te lezen! Apart hoe snel je gewend bent in een ander land he. Ook leuk om wat kiekjes te zien.

  • 20 November 2010 - 20:52

    Liesbeth:

    Hoi Michael,
    Leuk om op deze manier wat van je te horen en je verhalen te lezen. Geniet van je reis.
    Moi oet Grunn.

  • 23 November 2010 - 15:10

    John Volleybal:

    Leuk dat ik je site heb gekregen van je Pa. Mijn zoon heeft ook zo'n reis gemaakt.
    Ik heb een vraagje. Men zegt dat als het water wegloopt in de wastafel of bad,dit linksom draait,terwijl het bij ons rechts omdraait.
    Kijk eens of dat klopt? Heeft met magnetisme te maken geloof ik.
    Geniet ervan.
    Groetjes John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nieuw Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2011

het einde in zicht

27 April 2011

Cairns, Darwin, Alice Springs

13 April 2011

eindelijk weer backpacken!

30 Maart 2011

weekendje Melbourne

23 Maart 2011

Ozzie (Australie)
Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 93844

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: