Merry Christmas! - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu Merry Christmas! - Reisverslag uit Winton, Nieuw Zeeland van Michael Zoontjens - WaarBenJij.nu

Merry Christmas!

Door: Michael Z

Blijf op de hoogte en volg Michael

26 December 2010 | Nieuw Zeeland, Winton

Hallo! Bij deze een fijne kerst gewenst vanuit NZ! Lekker op tijd weer, zul je denken: voor jullie is het nu tweede kerstdag, 's ochtends vroeg. Naja, beter op tweede kerstdag dan nooit. Het werd wel weer eens tijd dat ik wat van me liet horen dacht ik.
Omdat collega Jono en Simon beiden vrij hebben met kerst, moet ik de koeien melken met OF Marcel OF zoon Aidan. Lekker vroeg opstaan dus. Daar staat tegenover dat ik vanaf woensdag een week vrij ben!!!
En dan komen er nog wat onverwachte kerst activiteiten bij. Gisteren (eerste kerstdag) kwam ik om 5 uur de schuur in om te beginnen met melken. Marcel vertelde me dat ik later die ochtend mee moest naar Tony, een goede vriend van hem. Daar was namelijk een kerstontbijt gaande, en ik moest mee. En wat voor ontbijt: een BBQ, buiten, in een T-shirt. Er werd lamsvlees gebakken, en roerei (ja, dit doen ze hier ook gewoon op de BBQ, op een bakplaat), en er werden veel 'stubbies' gedronken (33 cl flesjes). Omdat al die boeren hier al vroeg in de weer zijn lijkt het net 's middags, dus iedereen zat aan het bier of aan de wijn, en dat om 9 uur 's ochtends. Haha en Aidan en ik moesten 's middags nog melken, wat overigens perfect ging. De wind maakte het erg koud, maar die eigenwijze Kiwi's moesten en zouden per se BBQ'en. Toen om 11 uur de zon doorbrak was het ineens heel erg aangenaam. Rond 10 uur werd ik gebeld. het was Rens! Daarna werd ik door mijn ouders gebeld. Beide bovengenoemde partijen zaten in Oss, met 20 cm sneeuw voor de deur. Heel lastig voor te stellen nog steeds. Okee, 's ochtends is het hier ook koud: ik melk met een jas aan. Maar 's middags daarentegen sta je weer in een korte broek en t-shirtje te melken (mijn neus is alweeeer verbrand).

Toen Simon en Nicole gisteravond thuis kwamen was het meteen duidelijk: ze hadden enorm veel gedronken. Haha en dit maakte vooral Simon erg spraakzaam. Wat een fantastische vent: hij bleef me maar bier voeren, en tussendoor Famous Grouse Wiskey en black Sambuca, waarbij Nicole wat heerlijke sandwiches maakte. Je raadt het al: het was wat lastig opstaan vanmorgen om 04:30 u. Het is overigens sowieso veel gezelliger nu, met deze twee. Ze moesten denk ik wennen aan mij, maar met Nicole heb ik sowieso wel wat gesprekjes 's avonds, als Simon in bed ligt, en Simon zelf begint ook wel wat losser te worden. Kostte gelukkig maar 4 weken haha!

Vorige week woensdag ben ik weer naar de pub geweest met de internationale stagiere-groep. Na een maaltijd (overduidelijk Common Wealth, dat is het fantastische aan de pubs hier) en een paar biertjes ging iedereen ervandoor, en zo ik ook... Naja, ik kwam niet ver want mijn auto stopte er na een paar km mee... de dag ervoor had ik al een lege accu gehad, maar we dachten dat ik mijn lichten had laten branden. Dus met startkabels de motor gestart, en geen problemen meer gehad. Maar nu bleek het dus ergens anders aan te liggen: Tijdens het rijden begonnen alle rode lampjes te branden, en de motor schokte. Dus dan maar meteen op de koppeling, uitrollen op iemands inrit, en Marcel bellen. Die kwam me ophalen. De volgende avond heeft Jono me geholpen de auto naar de garage te slepen. Daarna gingen we naar de lokale pub: de Wreys Bush Pub. Jono's vrouw Erin en hun 6 weken oude baby'tje gingen ook mee. Wat een ongelofelijke Redneck pub is dat zeg, geweldig! Het blijkt dat je korting krijgt als je eenmaal samen met Marcel binnen komt, want die zit daar elke woensdag avond aan de bar. Daarom was Jono's rondje dan ook goedkoper dan het mijne, terwijl we hetzelfde bestelden. Daarna gingen we naar vrienden van Jono, waar we 's avonds laat nog een BBQ kregen, en ik moest zijn nieuwe 2-takt 80cc crossmotor absoluut uitproberen (met een ontelbare hoeveelheid bier achter de kiezen). Gelukkig heb ik geen hekken, afzettingen en watertroggen over het hoofd gezien: het schemerde immers al, en dat ding ging ongelofelijk hard in de 6e versnelling, en had geen licht. Al met al weer een mooie bier-avond.

Omdat ik het weekend daarvoor gemolken had, kreeg ik een 4 daags weekend, dus zodoende stond ik op vrijdag ochtend om 8 uur bij de garage voor de deur: "Die daar is van mij, en hij doet het niet"... De dynamo was blijkbaar kapot, en werd diezelfde dag nog vervangen door een andere (2e handse). Omdat mijn halfjaarlijkse APK nog maar 4 dagen geldig was heb ik dat er ook maar meteen bij laten doen. Dus nu kan mijn auto er weer flink tegenaan!
En het kwam goed uit dat ik de auto vrijdag middag weer terug had, want we hadden afgesproken naar Invercargill te gaan voor het weekend, met wat internationalen. We waren met 2 Britten, 2 Canadezen, 3 Denen en 1 Brabander. Nadat we onze spullen hadden gedropt bij de 'backpackers' gingen we de kroeg in voor respectievelijk een maaltijd en heel veel bier. 'Backpackers' is een aanduiding voor een herberg. Voor 28 dollar (ongeveer 17 Euro) konden we daar 2 nachten slapen in stapelbedden met lakens, en super nette sanitaire faciliteiten. Geweldige deal dus, want daardoor konden wij mooi 2 avonden achter elkaar heel veel drinken in de stad, net zoals alle andere jeugd die massaal de pubs overstroomden. Op zaterdag avond hadden we eerst nog een BBQ bij Anthony, een geimmigreerde Zuid Afrikaanse knecht koeienboer, met nog wat meer van de groep internationalen. Voor mij waren dit dus 3 dronken avonden en 3 katers achter elkaar, maar dat mocht de pret niet drukken. Om bij te komen gingen we zondag ochtend ontbijten bij... hoe raad je't: Mac Donalds, en daarna naar het zwembad. Toen we dat gezien hadden besloten we naar de bioscoop te gaan om aldaar te genieten van comfortabele stoelen en een film.
De maandag heb ik vooral gebruikt om bij te komen van het weekend, voor het eerst in weken tijd heb ik 's ochtends lekker uitgeslapen.

Vandaag, 2e kerstdag, was de dag van de stieren... Vanmorgen, tijdens het melken, hoorde ik ineens iets achter me. Toen ik omkeek stond er een stier achter mij, op enkele meters afstand. Nu is dit niet zo heel raar, er staan namelijk 2 stieren in het weilandje recht achter de melkschuur, ware het niet dat deze stier aan 'mijn' kant van het hek stond!? Gelukkig was hij heel kalm, dus ik besloot om gewoon door te melken, af en toe achterom kijkend waar de stier zich mee bezig hield. Kort daarna kwam Aidan binnen, en joeg de stier terug in het kleine weilandje. Blijkbaar had de stier het voor elkaar gekregen om het hek uit haar scharnieren te tillen: het gaas schijnt namelijk ideaal om hun nek en kop aan te schuren als ze jeuk hebben (en stieren zijn enorm sterk). Aidan had het hek tijdelijk weer terug gehangen in 1 scharnier, maar was het daarna vergeten. Zodoende trof ik, toen het 's middags weer tijd was om te melken, allebei de stieren aan op het pad: ze waren nu namelijk alletwee ontsnapt. Het hek lag ook weer plat. De stieren stonden binnen enkele seconden weer in het gras, want de 10 stieren die wij hebben geleased op de boerderij zijn blijkbaar goed getraind: want ze zijn heel rustig, en 'luisteren' meestal best aardig. Om het (4m lange) hek terug te hangen in beide scharnieren in mijn eentje kostte wel 10 minuten. Maar goed, daarna kon het melken weer beginnen. Hoewel de gehele machine door EEN persoon kan worden bediend: je hebt toch altijd twee mensen nodig: De ene om vast te beginnen met melken terwijl de ander de twee kuddes uit de weilanden haalt.
Toen we klaar waren met melken, en de machine aan het afspuiten waren, kwam Marcel binnen: of Aidan en ik eventjes naar de 'run off' wilden komen (een apart gelegen gedeelte van de boerderij, 5 minuutjes rijden): daar was blijkbaar een stier vast komen te zitten tussen een betonnen elektriciteitsmast. Toen we even later arriveerden zagen we het gelijk: De elektriciteitsmast bestaat uit twee taps toelopende staanders, met daar tussen in verbindings stukken. Het is EEN geheel, van gegoten beton. Op de een of andere manier had een stier het voor elkaar gekregen om zijn kop tussen de twee staanders te persen (waarschijnlijk om te krabben: jeuk...) en kreeg nu zijn kop er niet meer tussenuit. Terwijl Marcel een biertje dronk met de boer aan de overkant van de straat (deze had hem gebeld om hem op de hoogte te stellen van deze scene) en zijn knechten, probeerden Aidan en ik de stier te bevrijden. "Oh ja: het is trouwens die ene hele agressieve" klonk het nog toen we richting weiland reden. Aidan en ik smeerden de kop van de stier, en de betonnen palen in met vet, zo goed en kwaad als het ging, want de stier was door het dolle heen. Daarna probeerde ik zijn kop tussen de staanders uit te trappen, terwijl ik op het eerste verbindingsstuk tussen deze staanders in stond, ongeveer op een meter hoogte. Maar hoewel ik op gegeven moment met mijn volle gewicht op de kop van de stier stond: hij kon zijn kop niet tussen de palen uit krijgen (een foto was handig geweest voor het beeld, maar ik had helaas mijn camera niet paraat). Daarna probeerde Aidan nog om de stier bang te maken door dominante 'charges' uit te voeren, waardoor de stier moest schrikken en ineens volop achteruit moest deinen. Helaas had ook dit geen effect. Toen Marcel even later kwam kijken besloot hij om maar gewoon zijn geweer te gaan halen: dit ging niet werken. Schieten en snijden, anders kregen we de stier er nooit tussen uit. De boer van de overkant was het roerend met hem eens, maar de twee knechten wilden het wel even proberen. Er werd een grote houten balk gehaald, en uiteindelijk slaagden wij er met 6 mannen in om de stier te bevrijden: twee stonden er op de balk, die we tussen de kop van de stier en het verbindingsstuk hadden geperst, twee (ik was er een van) trokken met al hun kracht en gewicht aan de staart van de stier om het achterlichaam de goede kant op te geleiden, de vijfde man duwde de schouder van de stier dezelfde kant op, en als laatste: Aidan stampte heel hard tegen de kop van de stier, waardoor hij uiteindelijk zijn kop in een draaiende beweging terug trok. Het kostte ons al met al een half uur. Het klinkt allemaal heel gruwelijk, maar geloof me: dit was de enige manier. Die stier stond hartstikke klem. bovendien: op twee ingesneden oren en een opengeschuurde nek na, bracht de stier het er uiteindelijk beter vanaf dan in het oorspronkelijke plan. Hoewel hij in het begin enorm wild was, toen hij eenmaal los kwam zette hij het op een rennen. In tegenstelling tot de rest nam ik het zekere voor het onzekere, en sprong direct over het hek. Ik heb namelijk geen verstand van stieren, en ik weet dat ze je heel gemakkelijk ondersteboven kunnen lopen: vooral als ze wild worden. Al met al was het een behoorlijke belevenis.

Dat was het voor vandaag. Morgen mag ik weer om 5 uur oplijnen, en dan dinsdag nog. Woensdag krijg ik, zoals hierboven reeds vermeld, een weekje vrij. Hoewel ik nog geen exact plan heb gesmeed, heb ik wel een idee: Eigenlijk wilde ik naar het noorder eiland vliegen om daar rond te kijken, maar dat wordt allemaal heel kort dag qua tickets en dergelijke. In plaats daarvan ga ik mijn week gebruiken om EN de Catlins EN Milford te bekijken. Beiden schijnen prachtige natuur en schitterende uitzichten te bieden. Daarnaast ga ik met oud en nieuw naar Queenstown, de plek waar blijkbaar alle jeugd van het zuidereiland heen gaat met oud en nieuw... Aangeraden wordt om je accomotdatie maanden vantevoren te boeken. Maar goed: ik heb een auto en een slaapzak.

De afgelopen weken heb ik helaas niet echt spectaculaire foto's gemaakt. In plaats daarvan zal ik een paar 'ordinaire' foto's plaatsen van het huis waarin ik hier woon, en dat soort zaken.

Rest mij nog jullie een enorm goede jaarwisseling te wensen, en vooral een gelukkig en gezond 2011. Het jaar waarin ik jullie halverwege wederzie!!

Voorzichtig in de sneeuw, bedankt voor alle reacties, en graag tot het volgende bericht!!

Michael.

-------------------------------------

Hi there! Hereby i'd like to wish you all a merry christmas. I know i'm late: in NZ/Aus it's already over, and in Europe you got only boxing day left. I've been busy though: since coworkers Jono and Simon are off for christmas i had to milk the cows both in the morning and afternoon. Also tomorrow and tuesday i'll have to milk, but then at wednesday i'll get a week off!!

Yesterday, christmas day, after milking with his son Aidan i was invited to join my host Marcel at a christmas breakfast at tony's: his friend. And what a breakfast we had: a BBQ with meat chops and scrambled egg (yes, Kiwis make scrambled egg on a barbi...) along with heaps of stubbies (the 330 ml botles of beer). Although it was only morning, it felt like afternoon, since we started at 5, so it was legitimate haha. In the afternoon Aidan and me were supposed to milk again. Therefore we couldn't stay for lunch unfortunately.
In the evening Simon and Nicole came back from their family. Obviously Simon had a good time there, since he was ever more talkative (especially about all the beers he drank) then ever before. And he was glad to share some more beers with me: along with his collection of Famous Grouse wiskey, and some black Sambuca. Nice! It was a very nice evening, and Nicole made some delicious sandwiches.
Hence you can imagine that it was a little bit hard to get up this morning at 4:30. But it's got to be done, so at 5:00 i was milking cows again.
Today, boxing day, was a day of weird events regarding bulls. First, while milking in the morning, a bull was standing behind me all of a sudden. This is not weird as such, because in the paddock behind the milking shed there's two of them, but this one was standing on 'my' side of the fence?! Apparently it took the gate out of its hinges by rubbing it with his neck (must have itched or something). Aidan showed up and chased the bull back in the paddock. He put the gate back in only one hinge temporarily, and therefore, when i came back in the afternoon for the 2nd milking, i met both bulls walking down the lane. Although chasing them back in cost me only a few seconds, as these bulls are apparently well trained and therefore most of the time pretty calm, however putting the 4m long gate back in both it hinges by myself took me about 10 minutes.
After milking, Marcel asked Aidan and me whether we would come over to the runoff (a separate part of the farm, 5 minutes drive away) for there was a bull stuck in a electricity pole, apparently... When we arrived it was a pretty hilarious scenery: These electricity poles consist of two standards, joint by intersections. The whole thing is one concrete piece though, and therefore cannot be taken apart. Somehow this bull managed to get his head in between the two standards, and no way he was going to get it out. A last message before we went over: this was apparently a more difficult bull to deal with. Aidan and me put large chunks of greace on his head and the concrete poles, kicked the bull on his head, but it still did not come loose. When Marcel came and took a look at the bull, the only solution that appeared to him was shooting the bull, and cut it loose. His friend who lives across the street (he made the phone call about this event in the first place) agreed with him. But in the end we would give it one more try. A large wooden beam was carried into the paddock, and it was forced in between the bulls head, the concrete poles and the joint of these. Two men were standing on this rod. Two (me being one of them) were pulling the tail of the bull into the right direction in order to make it turn the entire body, whereas another man pushed the shoulder of the bull in the same direction. Finally, Aidan was kicking the head of the bull in order to make him retracting his head. So it took us 6 men and half an hour to get the bull loose, but it worked out! It might appear like a cruel story to you, but in the end the bull has only got some cuts from the concrete, and is ever more better off than in the original plan of shooting him and cutting it loose. That was pretty much my christmas!
Tomorrow and tuesday i will have to milk the cows, and then i have a week off!
I'm thinking to spend these days to have a look in the Catlins and Milford, and spend newyears' in Queenstown, where apparently a huge amount of people will celebrate this all together. I'm curious!


Last wednesday after the pubnight with the international trainees, my car broke down. I parked it on a driveway and Marcel was kind enough to pick me up. Thursday after work, my coworker Jono helped me out towing my car to the garage. After that he took me to the local pub: Wreys Bush Pub. You cannot imagine a more redneck place then this pub, hence i had an amazing time. Also Jono's wife Erin and their 6 weeks old baby joined. Afterwards we all went to friends of Jono, for a late night BBQ. They insisted me to try this guys 2 stroke dirtbike, which was freaking fast, and i was obviously not sober. Glad i didn't crash into a fence or something, since it was already dusk.
Since i milked the cows the weekend before, i was going to have 4 days off: friday until monday. So on my free friday morning, little after eight 'o clock, i showed up at the garage, where they put a new (second hand) alternator in my car. Also the Warant Of Fitness (WOF) was due in 4 days, so that was done as well. Now my car is ready to go again!
It was comfortable that i had my car available at friday night again, since i was going to spend the weekend in Invercargill with some of the internationsl trainees. we were with 2 British, 2 Canadians, 3 Danish and 1 Dutch. We stayed over in the 'backpackers', some kind of hostel: 28 dollars for 2 nights! I love the place. Since i already had an enormous night out drinking on thursday with Jono, in total i had 3 drinking nights on a row, hence also 3 knackered mornings. Well any way: it was great fun. On Saturday evening we met up with some more of the international group at Anthony's place, where we had a BBQ. On Sunday we decided to hang out in the swimming pool and thereafter in the cinema to recover a little bit, after first having breakfast in Mc Donalds. Hell of a weekend!

Well, that's it for now, unfortunately i don't have really spectacular pictures, but i'll just upload a few ordinary images of the house i live in, so that you got an idea.

For now, have some amazing days, and a happy new year, in which i'll see you all again!!!

Cheers, Mike.


  • 26 December 2010 - 09:08

    Mariëtte:

    Merry Christmas Michael, toch wel handig zo'n "kortingman" :-)
    Jij kunt bij terugkomst natuurlijk perfect bbq-en, toch handig.
    Je hebt in ieder geval veel skik, houwe zo!

  • 26 December 2010 - 09:11

    Fleur:

    Merry, merry Christmas Mike! Beetje laat maar dat boeit niet :). Joepie, alweer een verhaal! En wat goed dat iedereen wat loskomt nu... Al dat bier haha doet me een beetje denken aan dat liedje 'Wat zullen we drinken, 7 dagen lang', nou, dat hoef je je daar dus niet af te vragen ;). Hier alles ok, heel veel sneeuw, een witte Kerst dus. Komt er nog een part two van dit verhaaltje dan??? Cheers cow boy, fijne avond nog en geniet van je vrije dagen en alle avonturen next week! Kerstknuffel uit Brabant:)

  • 26 December 2010 - 09:25

    Anke:

    Michael! Vrolijk kerstfeest :) wat een geweldige verhalen zeg!! En wat schrijf je leuk! (heb ze net allemaal gelezen)
    Geniet lekker daar en laat maar gauw weer wat horen :) liefs!

  • 26 December 2010 - 10:19

    Yvonne En Martijn:

    Hee Michael, Merry Christmas!!
    Zo te lezen hoef je over het eten en drinken niet te klagen! Wij met kerst natuurlijk ook niet, gister (1e kerstdag) was het eten lekker met de familie en vandaag komt oma bij ons gourmetten. We zijn benieuwd naar nieuwe foto's! Veel plezier met je vrije dagen!
    Liefs van Yvonne en Martijn

  • 26 December 2010 - 10:31

    Theo V:

    En wij maar denken dat je voor de cultuur ging , als je het maar leuk hebt zullen we maar zeggen. Heb je nog niet gezeild ? Ze zijn daar zeer fanatiek

  • 26 December 2010 - 11:13

    Mare:

    Wow wat een verhaal zeg, over die stier! Je maakt het wel mee ;)
    Leuk om wat foto's van je verblijf te zien, ziet er goed uit!
    Geniet van je vrije weekje en alvast een super jaarwisseling gewenst!!

    Liefs,
    Mare

  • 26 December 2010 - 12:56

    Omazoontjens:

    fijne feestdagen en een gezond 2011 ik zie wel dat jij het goed maakt groetjes oma

  • 26 December 2010 - 13:29

    Jootje:

    Haha, je kunt daar in NZ ook een Belgische Bieravond alà ACN voorstellen! Hele fijne (vrije) dagen gewenst. See you!!

  • 26 December 2010 - 14:00

    Pe:

    Michael, na al deze verhalen stelt de woensdagavond niets meer voor ( stierenavond) maar zeker zo vermoeiend.
    en ik zie dat Fleur het helemaal fout heeft geen 7 dagen maar 7 maanden lang.Vanuit Oss alvast een heel goede jaarwisseling gewenst en kijk uit met vuurwerk houd het in de hand.

  • 26 December 2010 - 14:42

    Ria En Rinie Uit Oss:

    Hallo flierefluiter zoals we hebben gelezen vergaat het je daar fantastich goed
    Dat je af en toe wel eens een biertje dronk was ons wel bekend,maar tegenwoordig sla je HELE VATEN achterover begrijpen we uit je verhaal,maar wat maakt het uit joh als het maar gezellig is.
    Zo we begrijpen hebben ze daar ook geweren,probeer eens een leuke vos voor me te schieten!
    Michael we vinden het leuk dat alles zo goed met je gaat en blijven je volgen.
    Groetjes Rinie en Ria en gebroeders De VOETJES.

  • 26 December 2010 - 18:07

    De Joekel Van Boekel:

    Hey Jongu...weer mooi verhaal getypt zeg! Jij ook fijne feestdagen...al hoewel die zijn bij jou nu al om...mmm beetje laat hahah maar iig alvast een goed uiteinde!

    Gu kunt de groeten uit Boekel kregen k...

  • 27 December 2010 - 11:23

    Koen:

    Ha Michael,

    Mooi om te lezen dat je het net als onze Bram goed naar je zin hebt in Nieuw Zeeland! Mooie foto's vooral ook!

    Groeten, Koen

  • 27 December 2010 - 13:08

    Frans En Ria:

    beter laat dan nooit,geen tijd gehad om een berichtje te sturen ivm de kerstdrukte,prachtig verslag weer!!!
    wij wensen jou en jou vrienden een geweldige jaarwisseling,CIAO!!! Frans en Ria

  • 27 December 2010 - 15:47

    Renske:

    Ha lieverd,
    Leuk om te lezen. Wat gek zeg dat jij je neus kunt verbranden en dat wij hier in de sneeuw zitten joh! Leuk paars dekbed trouwens :).
    Ik zie uit naar je volgende update.
    Knuffel

  • 27 December 2010 - 15:58

    Bram:

    Hey Michael,
    Mooi hè, dat gepruts met die stieren!! ;) Zo te horen hoeven wij ons ook geen zorgen meer te maken dat wanneer je terug bent je ons niet meer bij kunt houden met zuipen!

  • 28 December 2010 - 15:42

    Pauline:

    Hey Michael, heel fijn 2011!! Met kerstmis heb ik als verrassing voor mijn moeder Tom meegenomen vanaf Schiphol. Hij was even voor 5 dagen over vanuit Shanghai, was echt heel leuk! Ik vind het erg leuk je verhalen te lezen.
    Tot later.

  • 31 December 2010 - 19:49

    Gerrit:

    zo te lezen is dat "boeren" zo gek nog niet. (maar dat wist ik natuurlijk al!)

  • 01 Januari 2011 - 20:11

    Jacqueline:

    Hey Michael,
    een heel goed en gezond 2011 vanuit het Osse!
    Ik kijk nu pas voor het eerst op
    waarbenjijnu? Geweldig, het leest als een boek en ik ben verbaasd over wat je allemaal onderneemt en meemaakt. Door jou kan ik meegnieten van de prachtige natuur daar. Schitterend.
    Vanaf nu ga ik je avonturen wat meer op de voet volgen.
    Geniet van je komende vakantie.

  • 02 Januari 2011 - 17:39

    John:

    Bedankt voor de kerst en nieuwjaars wens.Ook voor jouw een leuk gezond en spannend 2011, geniet er van

  • 02 Januari 2011 - 18:20

    Liesbeth Gloudemans:

    Hoi Michael!
    Pap en mam vertelde gisteren (helemaal trots) over je reis naar Nieuw Zeeland. Wat ben je toch een prachtjong dat je dit allemaal aandurft! Héél veel plezier nog en we gaan je vanaf nu volgen!

    Groeten Jos en Liesbeth Gloudemans (overburen uit de oude doos Litherweg)

  • 07 Januari 2011 - 20:58

    Nikki:

    Hey =)

    In een woord: WAUW.

    Weer een mooi verhaal, eindelijkw at meer sociale contacten , en mooie foto's lekker eten en een zonnetje! Klinkt alsof je jouw plekje daar helemaal hebt gevonden.

    Al had ik moeite met het verhaal over de vastgekomen stier en het mogelijke ''in stukken eruit snijden'' na het lezen van de geweldige BBQ'S die ze daar geven, ik zag het arme beest er al bijna in stukjes op liggen haha. Hier in nederland is trouwens op kerstavond Sabrina bevallen van een prachtige dochter. Haar naam is Saffa, en beiden zien er stralend en gelukkig uit.

    Nog een gelukkig nieuw jaar toegewenst!

    Liefs,

    Nikki.

  • 07 Januari 2011 - 21:48

    Yoyce Volley:

    Hai Michael,
    Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar. Voelt een beetje raar zo als je de jaarwisseling in je korte broek moet vieren of niet? Tja, de komende maanden wordt het geen volleyen maar koeien melken, bbq-en, stubbies drinken en leuke dingen doen. Geniet ervan en veel plezier daar. Take care. Groentjens.

  • 13 Januari 2011 - 08:38

    Riekie Hamers:

    He Michael, je vader was vanmorgen hier voor zijn werk en vertelde dat je in Nieuw Zeeland was en (natuurlijk) op internet over je 'avonturen' vertelde. Ben meteen je verslagen gaan lezen. Je schrijft net zo makkelijk als je vroeger in de klas vertelde :). Ik vind het echt leuk om te lezen en bedenk dat ik nu toch wel oud word als mijn oud-leerlingen al studies af hebben en in het buitenland rondreizen. Peter vertelde me ook dat je nu toch echt aan de opleiding bij KLM gaat beginnen. Fijn dat je nu toch je droom kan gaan verwezenlijken!!! Geniet van je verblijf daar en ik zal je verhalen blijven lezen,
    heel veel groetjes van je juf van de Mettegeupel, Riekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Winton

Nieuw Zeeland en Australië

Recente Reisverslagen:

13 Mei 2011

het einde in zicht

27 April 2011

Cairns, Darwin, Alice Springs

13 April 2011

eindelijk weer backpacken!

30 Maart 2011

weekendje Melbourne

23 Maart 2011

Ozzie (Australie)
Michael

Actief sinds 05 Nov. 2010
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 93849

Voorgaande reizen:

16 April 2012 - 08 September 2012

vliegen in de USA

11 November 2010 - 17 Juni 2011

Nieuw Zeeland en Australië

Landen bezocht: